27 Eylül 2016 Salı

Okulsuz Büyümek

Okulsuz Eğitim,Kırsalda Yaşamak,Doğa ile Bağ Kurmak ve Yaşarken Öğrenmek Hakkında Sıradışı Bir Ebeveynlik Macerası



    Okulsuz Büyümek,Sinek Sekiz Yayınevi 'nin merak ettiğim kitaplarından biriydi.Aslında tam olarak neyle karşılaşacağımı bilmesem de kitap hakkında çok heyecanlıydım.Ben Hewitt eşi ve çocuklarıyla yaşadığı bu macerayı farklı zaman dilimleri içerisinde anlatıyor(Bu arada belirtmeliyim ki kitabın çevirisi harika).Amerika'nın kuzey kasabasında arazi satın alarak yeni bir yaşama başlıyorlar.Çocuklarıyla birlikte öğreniyor ve unuttuklarını hatırlıyorlar.

'..Belki de onlara sınırsız olanaklar sunmamız gerektiğine ne kadar inanmış olursak olalım,durmalıyız.Durmalı ve sayısız imkan ve tercihlerle dolu bu büyük ve şaşalı dünyadaki dikkat dağıtıcılarını engellemeliyiz.
..Çünkü biliyorum ki benim çocuklarım koca bir dünyada sonsuz ihtimalleri kovalamak yerine,nerede olurlarsa olsunlar ellerinin altındaki dünyada doyuma ulaşabilecekler.'

 Ben ve eşi Penny çocuklarını okula göndermemeyi seçiyorlar.Okulda geçirdikleri zamanı, dayatılan eğitimi reddediyorlar.Evde eğitim veriyorlar.Hayatlarında 'yönder' dedikleri bir danışmaları var.Kitabı okurken kafamda bir sürü soruyla okudum,yapabilir miyiz ,nasıl olur,sonuçları..Yaşadığımız şartlar çerçevesinde biraz ütopik bir durum.Ama uygulayabileceğimiz güzel fikirlerde var.Zaten yazarımızda böyle düşünmüş olacak ki kitabın sonunda herkesin uygulayabileceği 'okuyucuya not' bölümüne yer vermiş.

'.. kuralcı bir kitap olsun istemiyorum çünkü çocuklarımın öğrenme ve yaşama biçimleri ailemize özgü koşullara bağlı ve ebeveynlerin çocukların eğitimleri konusunda aldıkları bütün kararlar çok kişisel.
..İşte bu ebeveynlere geleneksel eğitimi tercih etmiş olanlara dahi bir başlangıç noktası olması için birkaç şey önermek istiyorum.
Başlıklarıyla;Kuralları yıkın,Haberleri dinlemeyin,Evde vakit geçirin,Çocuğunuzla birlikte bir şey yapın,Çocuğunuzla birlikte bir şey yetiştirin,Dışarıda vakit geçirin,Çocuklarınızın oyunlarından uzak durun,Çocuklarınızı işe yarar olmaları için donatın,Güvenin,Uyum sağlamaktan korkmayın'

Bu önermeler dışında birlikte yaptıkları 'anne zamanı ve baba zamanı'fikri de çok hoşuma gitti(Çocuklar kiminle ve nasıl zaman geçireceğine kendi karar veriyor).  Özellikle Güneş doğduktan sonra Işık ile birlikte zaman geçiremez olmuştuk.Hemen bu fikri gerçekleştirdim.Işık inanılmaz mutlu oldu.Uzun zamandır birlikte vakit geçirmiyorduk dedi(Halbuki hep birlikteyiz).Çocuklarında ayrı ayrı anne ve babayla vakit geçirmesi de  gerekiyormuş:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder